PŘIPRAVENÉ PROSTŘEDÍ – OZNAČENÍ VODY

10.5.2012 Autor: Mili  Kategorie: Ella, Praktický život, Připravené prostředí  7x komentováno

Pomůcka k větší samostatnosti a bezpečnosti.

 

 

Vzhledem k tomu, že Ella je vodomil, volila jsem raději cestu ji to naučit, než aby se opařila.

 

 

Opatřila jsem jí vše obrázky. Pro začátek je lepší dětem označit pouze studenou vodu!

 

 

Lépe se tak eliminuje to, že se spletou. Samozřejmě se jim to musí ukázat a vysvětlit. Vzhledem k tomu, že Ella si ráda napouští vodu sama, a nahoru se vyšplhala brzy, doufala jsem, že to bude pro ni přínosnější.

 

 

Až později jsem volila variantu, ukázat jí používání obou kohoutků. Ella má nakreslený postup. Nejdříve pustím studenou a pak přidávám teplou.

 

 

U pákové baterie má pak označení v jaké poloze je studená, v jaké vlažná a v jaké horká!

 

 

Možná to bude pro někoho přínosné. Každopádně volte tuto variantu s ohledem na děti! S Ellou jsem tuto činnost dělala dlouho, než jsem si byla jistá, že to zvládne.

7 příspěvků k PŘIPRAVENÉ PROSTŘEDÍ – OZNAČENÍ VODY

  1. Eva dne 10.5.2012 v čase 22.34

    Dobrý večer Mili,

    zaujaly mne popisy „pustím studenou vodu atd.“ Tak malé dítě si je přece neumí přečíst. Také by mne zajímalo, jestli dítě dokáže pochopit, že modrá znamená studená a červená teplá. Už jsem jednou psala ohledně těchto kartičkových „instrukcí“. Já si myslím, že při běžném užívání si prostě ty kohoutky musí zapamatovat. Denně se myje několikrát, čištění zubů, mytí rukou atd., tak když se na to člověk zaměří a opakuje jim, že to je studená a to teplá, tak jim to bude za nějaký čas myslím jasné. Schválně to vyzkouším, za jak dlouho si to syn zapamatuje. Jsem totiž sama zvědavá.

    Eva

    • Mili dne 11.5.2012 v čase 5.42

      Dobrý den Evo,

      děkuji za dotaz. Vše co dělám, je pouze inspirace, neříkám, že ji nutně někdo musí využít. ;-) Už jsem zapomněla kolik je synovi teď let? Jinak k dotazu – to že děti neumí ještě číst není podstatné – jde ( nejen ) o jazykovou diferenciaci. Děti mají často napsaná pravidla – která neumí číst, ale vědí, že tam jsou, vědí pod kterým bodem co je a stačí jim to. Vytváří je ve školkách často sami. Kartičky jsou výborná orientace, nic nezapomenout, učit se posloupnosti – samostatnosti. Nejde o to, že pokud tam budu s ní, že to ohlídám a naučí se to. Jde o to, aby to dokázala bez mé asistence. Aby si to opravdu zakódovala. Pokud jsem u pouštění vody vždy s ní, v pořádku. Ale já nejsem. Jinak není samostatná. Je zvyklá si utřít stoleček, k tomu vodu potřebuje a tudíž nečeká na maminku. Stejně tak si tam prostě vleze dle svého uvážení kdy chce a jak chce. U dvouletého dítěte jsem šla prostě raději touto cestou – jelikož pokud musí čekat na maminku – už je samostatnost omezená – není svobodné. Tím, že to má označené, jí v ničem nebráním, ani neomezuji, více se na to soustředí i bez mé asistence. Ale samozřejmě to dělat nemusíte. ;-) Mili

      • jarda dne 11.5.2012 v čase 8.08

        Děkuji za připomenutí a objasnění samostatnosti. To se mi právě líbí. Hromady věci u Vás člověku na první pohled nedojdou, ale když se zamyslí, dává to jasný smysl. Snad budu jednou také takhle přemýšlet. Dobrá práce. Jo a doufám, že se server v čase mýlí. 3/4 na 6?

        • Mili dne 11.5.2012 v čase 20.56

          Děkuji, pro nás to má význam a to je důležité. Server se nemýlí :-D Jezdím na přednášky od AMI pro děti 0-3. Mili

      • Eva dne 11.5.2012 v čase 12.37

        Rozumím, že je to pouze inspirace a nemusím to dělat :) Ten příspěvek není myšlen jako kritika nebo tak, jen když jsem ty kartičky viděla, tak mě to k nim prostě napadlo. Vůbec nic nehodnotím a samostatnost schvaluji.
        Znám chlapce, který ve 12 letech nesmí dávat do zásuvky mobil, protože je to nebezpečné.
        Jinak syn bude mít na konci září 3 roky.

        Eva

        • Mili dne 11.5.2012 v čase 17.06

          Evi díky, já to tak neberu – jen že prostě to nemusí vyhovovat každému ;-) Já to zhodnotila pro nás jako dobré řešení, jelikož od dvou měla volný přístup k vodě, mohla mít nádobí, a vše dělat sama, bez mé asistence, tudíž pro mne to vyšlo jako lepší varianta. Jinak samozřejmě pochopila by to rychle i bez obrázků, ale přišlo mi to lepší na eliminaci „nehody“. Nebyla omezená ani ona, ani já – krom toho, že by si tam v dobrém okamžiku určitě našla příležitost si tam vylézt a vyzkoušet to. Mili

    • Rozárka dne 11.5.2012 v čase 5.48

      Mne se to líbí…:-) Číst neumí,proto je tam i barevné znázornění…a pochopí, tím že se to předvede…také tu má Mili smyslovou aktivitu http://www.montessoridoma.cz/?p=572,kde se rozlišuje teplé a studené….a jak píšete,tak zkušenost,opakování…ale myslím,že ty kartičky jsou pro to,když si dítko začíná mýt ruce úplně samo…je to pro dítě kontrola,ujištění…:-)Samozřemě se to brzo naučí a pak dělá automaticky…A třeba teď nedávno se Aninka spálila,protože pospíchala a nedávala pozor…R.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*