PROJEKT LES – POČÍTÁNÍ ŠIŠEK

17.10.2012 Autor: Mili  Kategorie: Ella, Matematika Štítky: 14x komentováno

V rámci projektu jsem se snažila zařadit i matematiku.

 

 

A tak jsem jí vytvořila aktivitu na počítání.

 

 

Vytiskla jsem borovici.

 

 

K tomu vyrobila samolepky šišek.

 

 

Borovice jsem nalepila na A3 a připsala ke každé určitý počet.

 

 

Ellinka pak nalepovala ke každé borovici požadovaný počet šišek.

 

 

Samolepky miluje snad každé dítě.

 

 

Takže jí to opravdu bavilo.

 

 

A každému stromu šišky dolepila.

 

 

Hodí se i jako aktivita pouze na počítání.

 

 

Ellinka si je vždy poctivě přepočítala.

 

 

A pak přešla na další strom.

 

 

Krásné počítání.

 

 

 

14 příspěvků k PROJEKT LES – POČÍTÁNÍ ŠIŠEK

  1. Si dne 17.10.2012 v čase 20.07

    Tak to je taková piplačka, to by se u nás zatím nechytlo. Začínáme počítat gumové vitamíny. Udělala jsem mu předlohu a on na oválky vyskládává vitamíny a snaží se počítat do tří. A písmenka jsme rozšířili na S, E, A a občas P, T,M-ale ty nemá zažité. Nejradši je zkouší poznávat písmena na mojí mikině Esprit. Písmena jsou tam vyšitá (může si je přejet prstem) a velká :-D . Chtěla jsem, aby se snažil o „r“. Říkám „R jako ryba“ T:“lyba“ Já:“zavrč“ T:“ploč, lyba vlčí?“. Prostě debaty se u nás vedou o všem. :-D .

    • Mili dne 17.10.2012 v čase 21.27

      Si, důležité je, že děláte co ho baví ;-) Ella měla nejdříve fázi matematiky, ta ji opustila kolem tří let a teď velmi vede fáze jazyka – začíná mi brnět hlava :-D Rozhovory máte tedy luxusní! Mili

      • Si dne 17.10.2012 v čase 21.34

        no, my máme luxusní fázi jazyka. Samé „ploč“ a poslední otázkou se dostává na první…, ptá se na vše a občas překvapí, co vše si zapamatuje. :-D

        • Mili dne 17.10.2012 v čase 21.40

          O paměti se naprosto nepřu, věřím :-D Alespoň dle svých zkušeností. Počkej až se mluva zvrhne v diskuzi stylu: mámo – m, mám – m, pití – p. A co ještě začíná na p? … přemýšlí a řekne:pes. Jsi na řadě mámo :-D Já něco řeknu – Co to je za slovo? Teď já: prase. A co dalšího? A takto vede diskuzi půl dne :-D Fázi „ploč“ jsem si fakt užívala, tohle mne ale občas dostává.

          • Si dne 17.10.2012 v čase 22.10

            U nás si občas naběhne tatínek. Jedeme autem. „Viděl jsi ten náklaďák?“ „Jaký náklaďák?“ „No, jel kolem nás“ „A kam jel?“ „Co vezl?“ „Nevím“ „A jaký náklaďák?“ „Veliký plechový“ „A jaký plechový?“… Naše nekonečné rozhovory. Táta neví, že má otázky vracet zpět, že si Tomík chce pokecat a že musí i sám přemýšlet :-D , :-D . A už se také občas pozastavuje nad prvním písmenkem… No, matematiku zatím mít asi nebudeme :-D .

    • Lucie dne 18.10.2012 v čase 21.34

      já tomu moc nerozumím, asi by se hodila nějaká logopedická příručka, ale tuším, že sestra taky nacvičovala R (nebo Ř, omlouvám se, nevím přesně, ale zdá se mi to podobné). dělali to tak, že se snažili rozhýbávat jazyk, rychle se za sebou říká T-D-T-D-T-D a pak se ještě vyfukuje vzduch aby se rozvibrovaly rty, jako když jezdí autíčkem.. snad je to pochopitelné a třeba to pomůže :-) zdravím

  2. Lenka dne 17.10.2012 v čase 20.58

    PĚKNÝ DEN, jak jste vyrobila samolepky? Můžete dát prosím ke stažení borovici a samolepky? děkuji Lenka

    • Mili dne 17.10.2012 v čase 21.29

      Lenko, máme nějaký přístroj na výrobu samolepek od Celly. Ella samolepky miluje a ty vyrobé zvláště. ;-) Mili P.S. Zkusím dohledat zdroj a dát na stránky – snad se povede. Ale jaksi mi kleklo něco v počítači – a nefunguje mi vůbec přidávání příspěvků. :-( Mili

      • Lenka dne 20.10.2012 v čase 1.18

        děkuji milly za obě odpovědi. To by bylo fajn připnout na stránky zdroje.
        Jak poznáte, na jakou fázi je ella naladěná? …podle toho, k čemu v té době sama tíhne, čím se zabývá?
        Já s dcerou nejsem takto zaměřená…nevím….vnímáme spíše, co se děje kolem nás…obdivujeme svět, nebe, hvězdy, sluníčko….hodně si čicháme k různým věce…, zato neumíme počíttat (dceři jsou 4), nějak zvlášt se nezaměřujeme na učení…..já si říkám, že věci se naučí třeba později, že je důležité, aby měla svou pohodu a radost ze života, ale ted nevím, zda je to správně.L

        • Mili dne 20.10.2012 v čase 9.21

          Lenko, dříve poznat fázi bylo těžší, čím je Ella starší je to jednodušší – přesně jak píšete – dle toho o co se zajímá a jí připravuji jednotlivé aktivity, pokud o to jeví zájem. Písmena se naučila částečně sama ( raději nebudu psát kde a jak :-D ), částečně vyptáváním. Jelikož se na to ptá pořád, stále neustále – tak jí pak připravuji aktivity. Buď ji zaujmou nebo ne – není to tak, že bych jí připravila aktivity, které musí udělat – což by v jejím případě ani nešlo, co ji nezajímá nedělá a myslím, že by nebylo ani v ničí moci ji k tomu přimět. Je na to moc tvrdohlavá – takže jsem zvědavá na školu :-D Tím, že jí to zajímá ji pouze podporuji v tom, co ji zajímá a připravuji jí aktivity, některé ji třeba vůbec nezaujmou a tak je nedělá. Důležité je jak to chcete dělat vy – i když toho děláme hodně, je to spíše zájem Elly. Určitě není dobré děti tlačit – myslím, že by tu přirozenou touhu ztratily a spíše je to otrávilo. Není to že bych se zaměřovala na učení, jen ji dávám rozšiřující podněty k tomu, co ji zajímá a buď to využije, či nikoliv. Beru to tak, že pokud jí to zajímá a dělat to chce, tak proč ne. Myslím, že je zase škoda ( pro mne ) nevyužít její zájem ( krom toho že to občas nejde, jelikož na písmena se teď ptá pořád ). Myslím, že to děláte krásně – a pokud jí počítání nezajímá – není dle mého důležité to do nich „hustit“. Jinak Ella třeba chápe počet do deseti a umí abecedu – zato s nůžkami se začíná kamarádit až teď, a o grafomotorice raději ani nemluvím ;-) A někdy mám dojem, že nadlidský úkon pro ni je, obléknout si pyžamo – takže si člověk nevybere. ;-) Mili

          • Lenka dne 20.10.2012 v čase 21.49

            děkuji. Mějte se pěkně L.

    • Mili dne 20.10.2012 v čase 9.42

      Lenko, snažila jsem se dohledat obrázek borovice, leč neúspěšně :-( A bez zdroje to nemohu dát na stránky vzhledem k právům majitele. Mili

  3. Lenka dne 17.10.2012 v čase 21.04

    Milly, jak ellinka zjistila, že např. tři jsou tři nálepky? Dokážu si představit,že u čísla čtyři dítě klidně nalepí sedm nálepek a nic s ním nehne..děkuji za odpověd.

    • Mili dne 17.10.2012 v čase 21.36

      Lenko, Ella měla do asi cca. 3,5 let dost silnou fázi matematiky. Počítala pořád, kdeco – stále dokola. Bavilo ji přiřazovat, počítat, zjišťovat počty. Učila se to postupně – nejdříve do 3, pak do 5 a následně do 10. Přiřazovat ale správnou číslici se naučila právě kolem třetího roku – jelikož to s matematikou nemá co do činění – to patří k zrakovému vnímání a jazyku. Od 3,5 přešla do jazykové fáze, kterou má dodnes. Počítá ráda, ale už je toho do 10 nasycená, teď zase vedou písmena, jazykové hrátky a vše kolem toho. Předpokládám, že ji to vydrží ještě chvíli a pak zase někdy možná nastoupí matematika. Pro začátek jsem jí dělala kartičky s číslicí a nakresleným počtem, vyskládávala tam kamínky: http://www.montessoridoma.cz/?p=340. Postupně zůstávala pouze číslovka a vyskládávala počet, nebo k počtu číslovku. Pracovala s tyčemi a tak se vším co ji bavilo a zajímalo. Počítala jeden čas opravdu pořád a vše :-D Teď vyměnila počty za písmena a je to někdy tedy opravdu „zápřah“. Mili

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*