POČÍTÁNÍ DO KELÍMKŮ

26.4.2012 Autor: Mili  Kategorie: Ella, Matematika  2x komentováno

Aneb matematika zase malinko jinak.

 

 

Vzala jsem obyčejné plastové kelímky.

 

 

Ty jsem popsala lihovou fixou – od 1 – 10.

 

 

K tomu měla Ella kostky na skládání červeno-modrých tyčí.

 

 

Můžete použít ale cokoliv, čeho dáte dohromady 55ks ( třeba kamínky, korálky atd. ).

 

 

Tím, že se to u nás opakuje v různých obměnách, Ella ví, co a jak počítat.

 

 

Takže když si vybrala aktivitu – vzala si ji na kobereček.

 

 

Rozložila si kelímky.

 

 

Seřadila je vedle sebe, dle číselné řady.

 

 

Snažila se je řadit dle horní linky koberečku – na trénink udržení linie.

 

 

Automaticky je díky číslům řadí zleva doprava – opět podpora pro budoucí čtení a psaní.

 

 

A pak už stačilo pouze vložit správný počet kostek.

 

 

To ji bavilo.

 

 

Je zde, i když ne tak dobře vidět, že v každém kelímku je více.

 

 

Což je fajn i v tomto případě na vizuální podporu.

 

 

Částečnou kontrolou chyby je, že ji na konci nezbyly žádné kostky.

 

 

Pak už stačí vše pouze uvést do původního stavu.

 

 

Krásné počítání.

 

2 příspěvků k POČÍTÁNÍ DO KELÍMKŮ

  1. tina dne 27.4.2012 v čase 15.44

    aké jednoduché :-)
    môžem sa len opýtať, v akom veku ste začali s matematickými aktivitami a ako ste začali učiť čísla (a matem. vzťahy), že Ellinka už tak krásne počíta.

    • Mili dne 27.4.2012 v čase 16.05

      Tino, relativně brzy ( na mne ) :-D Ellinku čísla fascinovaly od té doby co se naučila snad mluvit. Nejdříve si je odříkávala ( což mimochodem není matematická schopnost, ale jazyková – přeříkají to jako básničku ) a záhy se ptala kolik toho je a počítala. Počítala vše co jí padlo pod ruku, takže jsem jí začala připravovat jednoduché aktivity. Nejdříve do 3 – pak do 5 a pak do 10. Třeba kartičky, kde měla předkreslený počet a napsanou číslovku, ona tam vyskládávala kamínky atd. a ty si odpočítávala. Měla pomůcky, kde bylo jasně rozlišen buď vyznačený počet, nebo stejně barevné věci, aby pochopila systém – což jí šlo kolem dvou let. Než si ale spojila číslo ( naučila se ho číst ) tak to trvalo mnohem déle, jelikož to je opět spíše jazyková schopnost ( jinde v mozku ) a to se jí spojilo někdy kolem dvou a 3/4 – 3 let, kdy nastoupila u ní jazyková fáze. Poté už dokázala spojit číslo i počet, jelikož napočítat to uměla a naučila se i číslo přečíst. To pak trénovala na tyčích, aby čísla správně přiřadila a kolem tří let už dokázala udělat i logickou řadu a logicky přiřadit. Takže je to relativně dlouhodobá záležitost – není to za měsíc, i když občas nechápu, kde se to v těch píďatech bere. Ale logika a matika je pro ni prostě zajímavá. Mili

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*