PŘIPRAVENÉ PROSTŘEDÍ – KUCHYNĚ – POTRAVINOVÁ SKŘÍŇ

26.1.2012 Autor: Mili  Kategorie: Ella, Praktický život, Připravené prostředí Štítky: 8x komentováno
Neboli špajz. Asi u nás nic překvapivého – ale opět kartičky pro lehčí orientaci a případnou samostatnost dítka.

Ella ráda nakupuje sama. Má na to své kartičky, svůj vozík a před nákupem si projdeme, co nám chybí, a musíme koupit. A zde je první využití kartiček.

 

 

Jakmile se obsah šuplíku neshoduje s obrázkem, najde sama to podstatné, co chybí a je potřeba dokoupit. Dle toho si vyčlení kartičky a to pak „sama“ nakoupí.

 

 

No a k tomu se také vztahuje uklizení nakoupeného po příchodu domů. Opět pro je jí orientaci. Je to rychlejší pro její přehled, nemusí otevřít 30 šuplíků, než něco najde ( a nejen pro ni ).

 

 

Navíc pokud něco „dojde“, tak si sama najde nové balení a nepotřebuje k tomu moji asistenci.

 

 

Jak jsem již psala, výhodou je, že toho nijak „nezneužívá“ a nemáme vše roztahané a rozbalené.

 

 

Kartičky ve výškách jsou právě třeba kvůli orientaci, zda nám něco nechybí. Takže i tam mají svůj význam.

 

 

Navíc strašně ráda vaří – nebo minimálně asistuje. I zde se velmi vyplatí, jelikož když dostane úkol najít piškoty, najde a přinese je velmi rychle.

 

 

Mám dojem, že je ráda, že to dokáže sama a navíc se jí zcela jistě aktivně rozšiřuje slovní zásoba. Ale v prvé řadě právě samostatnost. Takže u nás to má opravdu velké využití a opodstatnění.

8 příspěvků k PŘIPRAVENÉ PROSTŘEDÍ – KUCHYNĚ – POTRAVINOVÁ SKŘÍŇ

  1. Michaela V. dne 21.3.2012 v čase 22.52

    Tak tohle by se líbilo i mě, měla bych ve špajzu konečně pořádek a věděla bych hned, že něco chybí :-)

    • Mili dne 22.3.2012 v čase 10.27

      Jo, je to opravdu přehledné, jen se musí udržovat ;-) Mili

      • Deny dne 1.6.2013 v čase 14.00

        Jinak jsem naprosto uchvácená, protože já jsem milovník pořádku,ale doma to podle toho tak nevypadá…:-) S dětmi to nějak stále nestíhám…Z Vašich příspěvků mám ale pocit, že vy v podstatě ani uklízet nemusíte, protože se všechno dává hned na své místo. Nevím sice, jak to děláte, protože já než stihnu dokončit jednu činnosti, už mi druhé dítko vyvede nějakou nekalost jinde, nebo zrovna na zařazení není čas, protože se musí už zase někam běžet, ale moc mě to láká a strašně bych to taky chtěla takhle zvládat. Klobouk dolů!

    • Deny dne 1.6.2013 v čase 13.56

      No, to tedy! Já bych to taky takhle potřebovala! Asi si taky uháčkuju nějaké pořadače. Já bych ale spíš potřebovala ty skříňky nafukovací. Taky by mě zajímalo, jak to řešíte, Mili, s věcmi, které běžně nekupujete? My máme hodně věcí, které kupujeme dokola, ale dost jich kupujeme i „mimořádných“, takže na ty nebudu mít ani kartičku ani přihrádku…Teď to prostě zašoupnu k ostatním věcem do šuplíku trochu bez ladu a skladu, ale vím, kde to je…

  2. Zuzana dne 4.5.2012 v čase 8.22

    Dobrý den,
    chci se zeptat, jestli mají být označené i šuplíky s věcmi, které dítě nepoužívá (např. ostré nože), my jsme zatím označili jen ty, které používá, aby ho to nemátlo :) ale koukám, že u Vás to vypadá, že máte označeno všechno…
    Děkuji a odpověď, Zuzana

    • Mili dne 4.5.2012 v čase 8.31

      Zuzko, to vyplynulo tak nějak samo – kvůli úklidu věcí z myčky, takže bylo potřeba označit vše, jelikož tápala, kam to patří. Ale nože jsem vyndavala dlouho já sama – a pak už nechala myčku na ní. A potravinová skříň vyplynula zase z vyskládávání nákupu – a později i kvůli vaření – aby věci našla. Byl to postupný proces, jak jsme potřebovaly. Takže je to na Vás a vašich potřebách. Mili

      • Zuzana dne 4.5.2012 v čase 20.35

        Děkuji – i za Vaše stránky, jsou velice inspirativní :) můžu obtěžovat ještě s jedním dotazem? Synek je ještě malý, příští týden mu bude 14 měsíců, ale neustále mne překvapuje, jak všechno hned chápe, jak rychle se učí, všemu rozumí. Samozřejmě chce dělat všechny věci, které děláme my, ale neustále narážíme na to, že ne všemu zcela rozumí…třeba právě s tou myčkou – nechápe, že někdy se dává nádobí dovnitř a jindy ven, nebo že ne vždy, když dáme nádobí dovnitř, tak se pak myčka zapíná…a když mu to nedovolím, szačne se vztekat… tak stále přemýšlím, jestli ho to spíše nestresuje, i když pomáhá hrozně rád…nevím, jak mu v klidu vysvětlit, že něco dělat nebudeme, aby to pochopil, abych mu stále něco nemusela zakazovat…
        Snad pochopíte, co jsem tím chtěla říct :) ještě jednou děkuji za Váš čas, Zuzana

        • Mili dne 5.5.2012 v čase 8.23

          Zuzko, neobtěžujete ;-) Toto znám velmi důvěrně :-D Druhá strana toho, že necháte být děti samostatné a motat se všude kolem. Vysvětluje se to opravdu těžko, chce to čas. A nebo to nedovolit – což nevím zda není kontraproduktivní. Ella když objevila pračku, tak vždy umazané tričko sundala, donesla do pračky a zapla :-D Tím, že se mohla pohybovat samostatně jsem to zjistila buď sluchem, nebo tím, že mi to radostně ukazovala ;-) Často nám prala pračka s jedním tričkem, než jsem jí vysvětlila, že musí počkat. Paradoxně myčku jsem jí vysvětlila dříve, prostě jsem jí pořád opakovala, že jí pak zavolám – a nesměla jsem zapomenout, jelikož když ano, tak to byl mazec :-D Když byla hodně malinká a dala se ještě tak trošku „utáhnout“, tak jí namačkala a já ji když odcupkala prostě vypla. Pak už chápala, že musí počkat, jelikož nám tam ještě chybí nádobí. Najít si musíte to své – pokud se tomu chcete vyhnout, tak klidně ještě počkejte. Třeba pomůže ukázat, že ještě se tam vejde – pokud vám dítě, jako mně nezačne nosit vše možné a rvát dovnitř, že se už může …Mili

Napsat komentář k Michaela V. Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*