MATEMATIKA – „DĚLENÍ“

23.3.2012 Autor: Mili  Kategorie: Ella, Matematika, Výroba pomůcek  14x komentováno

Vyrobila jsem jí jednoduchou pomůcku.

 

 

Stačil mi k tomu filc.

 

 

Vystříhala jsem si 4 kruhy.

 

 

Jeden nechala v celku.

 

 

Další rozdělila na poloviny.

 

 

Pak na třetiny ( to bylo fakt docela obtížné, vzhledem k tomu, že jsem neměla nic krom pravítka ).

 

 

A poslední na čtvrtiny.

 

 

Je to takové jednoduché puzzle.

 

 

Ellinka vždy skládá jednotlivé dílky na sebe.

 

 

Samozřejmě pro ni to byla spíše skládačka, která má dát dohromady celek.

 

 

Ale je to skvělá příprava na budoucí jiné činnosti.

 

 

Příště představím další využití u nás v praxi.

14 příspěvků k MATEMATIKA – „DĚLENÍ“

  1. Silvie dne 23.3.2012 v čase 19.51

    To je fajn. Já uvažovala o potravinách z filcu. Mimojiné pizza, která by byla také různě dělená. Zatím čekám, jak u nás bude flís. Ikdyž..toto by mi mohlo vyjít i z těch mojich zbytků. ;-)

    • Mili dne 26.3.2012 v čase 7.32

      Silvi, pizza je super nápad ;-) Mili

      • Silvie dne 26.3.2012 v čase 12.22

        Zatím na ni nemám věci, ale ty kolečka jsem zvládla i ze zbytků. Už to mám nachystané. Si

        • Mili dne 26.3.2012 v čase 13.07

          No tak to je fajn. ;-) Mili

          • Martina dne 30.11.2012 v čase 1.27

            My si tohle trénujeme, když jíme mandarinky. Což je docela často a je při tom i sranda. Stejně tak i dělení. To poslední dobou matyho (4,5) zajímá asi nejvíc. A taky sudý a lichý. Okamžitě mi hlásí, jestli má mandarinka sudý nebo lichý počet měsíčků. :-)
            Jinak Mili, řekla jsem vám to teď na poslední prodejní výstavě, ale musím to říct znovu: Děláte něco, co má fakt smysl! Je mi jasné, že vám to zabere šíleně času. Ale naší rodině jste strašně pomohla! Díky vám teď ležím v Absorbující mysli. A vymýšlím pořád nějaké aktivity, které by zaujaly. Největší hit u obou dětí (jsou od sebe tři roky) je petka do vany, trychtýř a naběračka. Vydržely by obě ve vaně klidně hodinu. To samé rýže do přepravky, zkumavky, trychtýře, roury. Nevím, jaké s tím máte zkušenosti, ale přijde mi, že se asi musí jinak pracovat s holčičkou a jinak s klukem, který je třeba více zaměřený na dynamickou hru. Co myslíte?

          • Mili dne 3.12.2012 v čase 11.12

            Martino, to je ale úžasný nápad s tou mandarinkou! Díky za tak skvělý tip. ;-) Moc děkuji také za ta milá slova – opravdu si toho vážím. Jinak nevím zda rozdělovat přímo takto – ale určitě od mala jsou určité znaky viditelné – ale není to pravidlem. Co se týče pohybu – děti ho potřebují a je fajn, pokud se dá zakomponovat i do činností – je to určitě pro ně velká zábava. Mili

  2. Radana dne 24.3.2012 v čase 8.38

    Ahoj Mili, tak na zlomky se fakt těším. ;)
    Už se je snažím Jonášovi vysvětlit asi rok, ale jeho hlava to absolutně nebere.
    Chápe polovinu – např. půl čtvrté, ale čtvrt a třičtvrtě je mimo jeho chápání.
    Chci se zeptat, jestli jsou tvé barvy náhodné, nebo má Montessori i ve zlomcích nějaké fixní barvy.
    Ale asi ne, když kovové pomůcky jsou vždy červené, stejně jako jedna jednotka, že?
    Věříš tomu, že mě nikdy nenapadlo skládat ty zlomky na sebe? Třeba to takhle víc pochopí.
    Díky za tip.
    Radana

    • Mili dne 26.3.2012 v čase 7.36

      Radu, naprosto náhodné – dle filcu, který jsem měla doma. :-D Aby viděla ty rozdíly i v barvách. Jsem zvědavá, zda se to takto Jonáškovi ulehčí. Mili

      • Radana dne 26.3.2012 v čase 9.34

        Mili, nějak jsem to nevydržela a nadšeně jsem připravila Jonáškovi zlomkové čtverce. Taky jen z toho, co jsem doma našla. Je tam více možností a bylo to velice rychle udělané. Teď musím ještě další dva týdny čekat, až se mi Jonášek vrátí z prázdnin. :D Stejně si myslím, že se do toho hned nepustí. Nemá na to senzitivní odbdobí. Ale bude to tu připravené. Zlomkové kruhy mám doma, jenom čekám na jejich výměnu (reklamačka, ehm). Takže je ještě nedávám k dispozici.

        • Mili dne 26.3.2012 v čase 9.36

          Ty jsi jak já :-D Tak jsem zvědavá a držím pěsti, aby to klaplo až to přijde. Mili P.S. Za jak dlouho myslíš, že se chytla na zlatý perlový? ;-)

          • Radana dne 26.3.2012 v čase 11.06

            týdny? :D

          • Mili dne 26.3.2012 v čase 11.36

            No skoro :-D Ani jsem to nestihla pomalu vybalit a nastříhat podložky na tác. Jsem uklízela věci z balíku a jen hlásila při úklidu jednodtky, desítky,stovky a tisíce – Ella snad hodinu skládala na tác jak o život – nepochopím.

  3. tina dne 19.4.2012 v čase 18.13

    je to krásne. zaujímalo by ma, v akom veku by sa to dalo použiť? naša nina má 3.5 roka, takže ako puzzle by to podľa mňa skladala úplne v pohode,
    ale čítala som, že pri matematike sa odporúča dodržať istý sled aktivít, aby potom dieťa nemalo matiku naveky pomotanú :-) (ako ja napríklad)
    a teda, že treba začať s červeno-modrými tyčami a tak ďalej. Tyče sme si vyrobili, ale nejako extra ju zatiaľ nebavia, akurát skladanie labyrintu a chodenie vnútri v ňom…
    budem vďačná za viac info.
    tina

    • Mili dne 19.4.2012 v čase 19.52

      Dobrý den Tino, myslím, že jako puzzle to použít můžete. Máte samozřejmě pravdu v tom, že jsou určité kroky, které by měly následovat po sobě – ale děti v tomto věku skládají konstruktivní trojúhelníky, binomickou ( či trinomickou ) krychli – aniž by tušily k čemu jim to jednou bude sloužit a jak skvělé to má pro ně využití a co se „hraním“ vlastně vše naučily. Myslím tedy, že pokud jí to dáte k dispozici a bude si skládat, ničemu neuškodíte. Mili

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*