NA NÁVŠTEVE U BEÁTKY – LEPENÉ PÍSMENÁ

13.9.2014 Autor: Katarína  Kategorie: Extra, Skřítci zvědavci Štítky:,  3x komentováno

Zaujímavý a príťažlivý tip od pani Beátky, ktorý sa hodí pre mladšie detičky, ale aj školákov. Urobíte jednoducho z doma dostupných surovín, stačí sa len poobzerať a premyslieť.

Na tejto stránke som videla abecedu – písmenká nalepované na kartón. Písmenká z hocičoho. Doma sme sa rozhodli, že skúsime nalepovať vždy to, čo súvisí s písmenkami – použiť – memotechnickú pomôcku.

Lepili sme vždy, aby to pasovalo k písmenku … F -fazuľa, G – gombík, V – vidličky, K – kvetinky, J- jogurt, Z – zips, N – noha, …

Mám ani nie 3 ročného synčeka … a za týždeň takto zvládol abecedu“.

Dieťaťu nachystáme kartičky, Beátkin synček ich aj vyfarboval: „Pri farbení kartónu voskovkami, kriedami, si malý precvičoval ručičku. Ja som nalepila obojstrannú lepiacu pásku a ostatné bolo už iba na drobcovi“.

Staršie deti môžu kľudne lepiť pásku podľa predlohy písmena samé. Aktivita ma ihneď zaujala svojou jednoduchosťou na prípravu a spojením tréningu jemnej motoriky a poznávania písmen. Je veľmi variabilná, môžeme lepiť aj čísla,  tvoriť páry malé – veľké písmená.

A takto sa podarilo :)

Kartónové písmenká

3 příspěvků k NA NÁVŠTEVE U BEÁTKY – LEPENÉ PÍSMENÁ

  1. Jana dne 16.9.2014 v čase 13.04

    Milá Kataríno,
    mám velkou radost z po dlouhé době dalšího příspěvku na této stránce. Příspěvek se mi moc líbí, je to ideální aktivita pro mé děti.
    Jana

    • Katarína dne 20.9.2014 v čase 20.28

      Janka súhlasím, aj u nás je to teraz veľmi populárna aktivita. Majte sa krásne :) K.

  2. Lucie dne 14.11.2014 v čase 11.14

    v létě jsem se zúčastnila kursu metody Sfumato, vyvinula ji prof. Mária Navrátilová, je to metoda výuky čtení, byly tam kromě mě, exota domácího zvědavého :-) , jen vyučující prvňáčků. mimochodem rodičům velmi velmi doporučuji, aby se zajímali, zda ve škole tuto metodu používají, děti se učí číst „splývavě“, nemají problémy s krásným plynulým čtením, a to ani dyslektici! tato metoda dává velký důraz na porozumění textu, a paní profesorka vyvinula i speciální metodiku na psaní – kdybyste jen viděli ty písanky… úžasné, ne jen výborných dětí, byly tam ukázky napravovaných kocourů.. :-) s touto metodou jsou již mnohaleté praktické zkušenosti na školách. hodně se dělá dramatizace, celá první třída je vlastně o písmenkách, děti si s nimi znovu a znovu hrají – dělali tam přesně takovéto listy jako je zde představeno ( navíc je na každém listu předepsáno vždy velké a malé písmeno, v tiskací i psací formě, aby si děti jakoby mimochodem upevňovaly jeho podobu), písmenka se dělají z modelíny, puzzle, domalovávají se, hádá se jaké se píše písmenko, hraje se písmenkový mariáš, ztvárňují se pohybem, zpívá se, hraje, vyučující připravují dětem vizuální obrazy – například hned první je O – doprostřed třídy třeba dají dětský bazének, do něj vyrobí Ostrov, na něm je Opička co trhá Ořechy a vedle ní Obr s košíkem Ovoce, ostrov Obeplouvá loď -a dětská očka koukají a žasnou… (a já, kolik toho jsou někteří učitelé ochotni ve svém volnu dělat pro děti) já jsem u nás v okolí zatím vyučující praktikující tuto metodu neobjevila, ale jen letos tam se mnou bylo asi 100 učitelek, tak naděje, že u vás jí někdo bude dělat je veliká!

    zdravím katarínu a těším se na další příspěvky :-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*